Då var allt klart...

Och vi har blivit stolta ägare till ett radhus. Idag skrevs alla papper, 30minuter senare hade Christian börjat med renoveringen och stod med en kofot i högsta hugg. Nu ska det målas,läggas golv och fixas med kök och jag ska bjuda på bilder från detta spektakel :o) Det känns bra,kul och spännande gott folk!

Kram

Österlen

Igår for vi ner till Österlen och hade en trevlig dag tillsammans med Sofie och Sebbe. Vi stannade först till i Kivik, åt lunch och kikade in på kiviksmusteri och köpte lite juice och must. Sedan begav vi oss till Simrishamn och strosade runt på alla fina små kullerstensgator och VILKA hus, helt underbara!!! Vi hittade ett supersött litet gårdscafé där vi tog en glass innan vi körde vidare till Ystad för att avsluta dagen med lite mat och en tur till stranden. Dagens radarpar var Julia och Sebbe :o)

Pannkakor

Blev det till kvällsmat idag. Detta tycker Julia är toppen gott och mumsar i sig det snabbt och ber genast om en ny.

Veckan som gått

Kommer här till er i bilder. Vår första semester vecka har varit precis som vi hoppats på. Mysiga dagar på stranden ,Uteserveringar på kvällen, grillning och trevligt sällskap. Lite mindre bloggande men vi har knappt varit hemma känns det som och det är så det ska vara på sommaren. Mindre tid framför datorn och tv:n.

Julia påväg till stranden tillsammans med Krokodilen

Svalkande dryck...

...För mamma och pappa med. Det högra är en öl och inte rosévin.

I torsdags fick vi besök från Västerås av Stefan, Ann-Louise och deras lilla Ludvig som är etthalvår. Vi har haft en jätte trevlig helg och haft super tur med vädret, varit ute från morgon till kväll.

Goa "Ludde"

Påväg till Helsingör...

I Fredagskväll blev det en god grillning hos familjen Frelin/Sarwall.

Finaste Julia,Lisa och Wille

Julia redo för fika.

Ludde och Julia. Så himla söta! Skrattade så fort dem såg varandra. Ska bli kul nästa gång dem ses. Då springer dem kankse runt och jagar varandra :o)

I Lördags kväll intog vi Restaurang Hakets uteservering. Satt kvar tills det stängde och njöt av god mat och dryck. Ludde och Julia somnade gott i sina vagnar och gjorde knappt ngt ljud ifrån sig.

Julias nya vän

Hej på er alla!
Nu var det måndag och semestern har börjat på riktigt. Passar på att ha en liten fixar dag hemma. Kollar blocket efter roliga objekt till vårt nya boende och i eftermiddag blir det möte på banken. Ja man måste göra sånt med. Helgen har varit rolig. Jag jobbade i Lördags nere i city och på kvällen var det partaj hos Smeds (våra kommande grannar) Julia sov hos mormor och morfar och pappa C och jag drack vin och drinkar hela kvällen/natten lång med trevligt sällskap. Igår hade Julia två trötta föräldrar men vi har tagit igen gårdagen här på morgonen och busat järnet. Det händer nya saker varje dag och nu ska vi stå upp heeeela tiden.

Titta vad jag kan. Sakta men säkert går det fram...

vagnen är en toppen vän. Stöttar i alla lägen.

Semester

Yes nu har  på Pappa C semester. Härligt! Vi hoppas på mysiga lata dagar på stranden, lite små utflykter i skåneland och kanske en tripp upp till farmor och farfar. Vi har lite ont om tid bara för om knappt två veckor får vi nycklarna till radhuset och då ska pappa C börja renovera. Det ska ju i och för sig bli super kul men lite mindre lata semesterdagar blir det. Idag ska vi allafall njuta av det soliga vädret och snart bege oss till stranden. Julia har fått riktigt klämm på att plaska i havet och tycker det är stört mysigt.

Beachen here I come!

Igår jobbade jag och Julia fick busa hos mormor. Fick höra att hon ätit melon som nu har blivit en sommar favorit hos Julia. Hon klämde i sig lite igårkväll också. Men vem gillar inte vattenmelon en varm sommar dag?

mums mums...

Ha en härlig dag!

Allsång på skansen

Julia diggar allsång på skansen. Tyvärr är hon för liten för att sitta uppe och se hela
men tio minuter fick hon se :o)

20 års galej

I Lördagskväll hann vi också med att fira kusin Johanna som blivit 20. Skåne visade sig från sin bästa sida. Solen sken och vi kunde sitta ute hela kvällen i bara ben och armar. Vi njöt av grillat och massa med goa tillbehör. Julia mös och kröp runt på gräset i bara blöja hela kvällen enda tills det var dags att somna i vagnen.

Julia med min kusin Elin och lillasyster till födelsedagsgrisen

Första gången Julia träffade moster Karins hund Molly så var hon lite reserverad till en början men blev snabbt helt galen I Molly. Igår var inget undantag Julia skrek av glädje varje gång Molly närmade sig och inte nog med det så var där två hundar hon kunde busa med. Hon mös så!

Här är födelsedagsgrisen,kusin Johanna. I Takt med att det började skymma så invaderades
vi av ollonborrar (därför våra fina huvudprydnader) Tack för en jätte trevligkväll Johanna, moster och Anders!

Härligt besök och strandmys...

Härligt besök av Mattias, Malin och Maja i helgen. Vi har badat, ätit gott och haft en super helg.
Idag åkte vi till Ängelholm för att bada och Mormor,Morfar och morbröderna följde med på en solig dag vid havet. Julia har badat. Först lite tveksam till havet men kom snabbt med i matchen.

Helgen i bilder

Utslagna hjältar

Working Girl

Inte blivit mycket bloggande denna veckan. Jag har jobbat och Julia har varit med mormor. Käkat piggelin,kollat djur och bara blivit ompysslad. Nu är det torsdag och vi tar nya tag så här innan helgen. Ikväll kommer Mattias, Malin och lilla Maja från Västerås på glatt överraskande besök :o) Dem ska sova här i två nätter. Trångt men kul ska det bli och finns det hjärterum så finns det sjärterum! Ska vara aktiv med kameran.

Ha en bra dag! Kram

Julia 9 månader

Grattis lilla trollet!

plask

Gud vad mysigt det är när man kan vara ute heela dagar och bara njuta av solen. Stanna till på vilken parkbänk som helst,käka mellis och ta lunchen under ett träd i parken. Vi NJUTER! Idag slutade Pappa C till lunch så vi begav oss ner till stan för en lunch och god som attan var den. Kollade även fotbollen i stan eller ja jag och Julia kollade nästan hela första halvlek innan man fick en hel öl i knät, plask sa det och rann över hela mig och Julia bara skrattade. Det är inte klokt så långa armar den lilla fisen kan få. Hade ändå ställt in ölglaset till mitten av bordet. Jaja då bestämde jag mig för att dra mig hemåt i förväg och Julia somnade gott i vagnen. Nu sitter jag och väntar på att alla ska komma hem. Det blir plockmat och mera fotboll här ikväll. Ska se om jag kan få till och bjuda på några bilder senare ;o) Kram på er och trevlig helg!